מהי דחיינות לימודים כרונית ואיך לטפל בה

060208: פיננסיתא

"הגיע הזמן להתחיל ללמוד לבחינות"

"אני חייב לארגן סיכומים"

"בסוף השבוע אסיים לקרוא את המחברת"

"ממחר אני מתחיל ללמוד ל.."

מכיר את הבטחות האוויר האלה שאתה עושה עם עצמך? אם זה קורה לך לעיתים קרובות כשאתה מתכנן ללמוד סימן שאתה סובל מבעית דחיינות לימודים.

דחיינות היא הנטייה שלנו לדחות פעולות לא נעימות או קשות כמו למידה לבחינות. דחיינות היא שילוב קטלני של בזבוז זמן, אפקטיביות נמוכה ורמת ביצוע עלובה, ונובעת לרוב מהרגלי למידה גרועים או מראיית צל הרים כהרים.

הדחיינות הכרונית, בניגוד לדחייה רגילה של פעולה מתוך שיקול דעת, היא תבנית שחוזרת על עצמה שוב ושוב בהקשר לדברים שהתחייבת לעצמך כמו לשבת וללמוד.

לפעמים אתה משלה את עצמך שאתה עושה דברים חשובים אחרים ולכן אתה לא מספיק.

לדוגמה, יכול להיות שאתה מתכוון לקום בבוקר וללמוד, אבל בדיוק כשאתה מתיישב על הכסא פתאום החלטת שצריך לסדר את החדר כי לא נוח ללמוד כשהחדר מבולגן.

יכול להיות שבאמת צריך לסדר את החדר, או כל דבר אחר שאתה "נזכר" בו כשאתה צריך לשבת ללמוד, אבל אם כל פעם צצים דברים חשובים אחרים זה סימן שאתה דחיין.

הבעיה עם דחיינות היא שלמרות שאתה נמנע מהדברים הלא נעימים שאתה לא ממש רוצה לעשות, זה לא הופך את החיים שלך לקלים יותר. למעשה, ההפך הוא הנכון משום שבכל פעם שאתה דוחה את הלימודים, תחושת האי נוחות ורגשות האשם הולכים וגדלים.

תמיד זה יישב לך איפה שהוא בראש ש"הנה, עבר עוד יום ולא למדתי כמו שתכננתי", ואת הסוף בו תלמד בלחץ בצורה פחות טובה זמן קצר לפני הבחינה עצמה, אתה כבר מכיר מצויין.

איך יוצאים ממלכודת הדחיינות

הדבר הראשון הוא לפתח מודעות לרמת הדחיינות שלך. אם אתה מודע לכך שאתה דחיין תוכל להתמודד עם הבעיה ולמצוא לה פתרונות, כאשר המכנה המשותף לכל הפתרונות הוא ביצועיות. במקום "לחפור" תתחיל ללמוד.

הנה כמה דרכים שיעזרו לך ליצור הרגלי למידה אפקטיביים יותר:

1. שיטת הסלאמי - פרק את הנושא שאתה צריך ללמוד ליחידות קטנות וקלות לעיכול. כמה שהחתיכות קטנות יותר ולוקחות פחות זמן, טוב יותר. אם ניקח מקרה קיצוני שבו אתה לא יכול להתרכז יותר מ-5 דקות בנושא מסוים, אז חלק את הנושא ליחידות קטנות של עד 5 דקות, גם אם זה אומר לקרוא 3 עמודים כל פעם.

2. לאכול את הצפרדע בבוקר - טכניקה ידועה להפטר ממשימות לא כיפיות היא לבצע אותם ישר על הבוקר ובכך "לסיים עם זה".

3. קבע דד ליין ברור לסיום המשימה - דד ליין ברור ואפקטיבי הוא כזה שמצד אחד יוצר איזה שהוא לחץ חיובי שמדרבן אותך לשבת וללמוד אבל מצד שני הוא מציאותי כדי לא להכניס אותך לסטרס שלילי.

4.תהיה מוכן לתירוצים העצמיים שלך ובכל פעם שאתה מזהה אחד כזה התעלם ממנו בברוטליות.

5. קבע לעצמך תמריצים לכל משימה שבצעת בהצלחה. זה לא חייב להיות משהו גדול, גם סתם לראות איזה סרטון ביוטיוב או לשמוע שיר שאתה אוהב תופס פה.

לסיכום, דחיינות נפוצה בעיקר בקרב סטודנטים לחשבונאות שויתרו על שנת ההשלמה מכיוון שאין להם מסגרת מסודרת ולכן הם צריכים ליצור אחת כזו בעצמם. לאחר שמטפלים בדחיינות ומתחילים ללמוד באפקטיביות מתחילים "להתמכר" להרגשת הסיפוק מקצב הלימוד ומההתגברות על הנושאים הלא מעניינים/כייפים/קלים שיש לך ללמוד.

יש לכם עוד דרכים משלכם איך להמנע מדחיינות? שתפו אותנו!


איך לפתור נכון כל שאלת מועצה בפיננסית א׳

פתרונות מלאים ומפורטים לבחינת מועצת רואי חשבון בפיננסית א׳

  • 18 פתרונות מלאים ומפורטים עם דרך מלאה עד לתשובה לכל בחינות המועצה מאז 2009 ועד המועד האחרון (כולל!)
  • 720 שאלות מועצה לתרגול - מוסברות בגובה העיניים ובליווי דגשים וטיפים לפתרון נכון
  • תמיכה מקצועית מלאה - לא הבנת משהו בפיתרון? שאל חופשי ונענה!
  • ריכוז וניתוח של כל השאלות התיאורטיות בליווי הסברים וטיפים ללימוד לחלק התיאורטי
  • מעל 5106 שאלות ותשובות של סטודנטים המרחיבים ומעמיקים את ההבנה בפתרון הבחינות
  • פילוח שאלות לפי נושאים סינון שאלות לפי נושאים ללמידה אפקטיבית
  • 100% אחריות Unlimited - במקרה שלא תעבור את הבחינה תוכל להשתמש בפתרונות במועד הבא שתיגש אליו ללא תשלום נוסף
לפרטים נוספים לחץ כאן »


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *