חשב את הסיכוי שלך לעבור את הבחינות מועצה אם X = שליטה תיאורטית בחומר, Y = היכולת ליישם בפועל את מה שלמדת, ו-Z = יכולת התגובה שלך במצבי לחץ.
אחת השאלות הכי נפוצות שמגיעות לאימייל שלי מסטודנטים שניגשים לבחינות מועצה היא ״מה הסיכוי שלי לעבור את בחינת מועצה X אם הפעם האחרונה שנגעתי בחומר היתה לפני שנתיים/ אני אמא במשרה מלאה/ יש לי בעיות קשב וריכוז/ השלם את הסיטואציה שרלוונטית לגביך״
אחד הדברים ששמתי לב, זה שכל סטודנט חושב שהמצב שלו ייחודי והתנאים שלו הם מאוד שונים (״כן, אבל...״).
אחרי יותר מ-3 שנים שבהן אני מלווה סטודנטים שניגשים לבחינות מועצה הגעתי למסקנה שכל המקרים המיוחדים פחות משפיעים על הסיכוי לעבור.
ראיתי אמהות נחושות שבין הטיפול בילד לעבודה בחצי משרה הצליחו לעבור את הבחינות, וראיתי גם סטודנטים שישבו כל היום בבית 3 חודשים ולא הצליחו לעבור.
בסופו של דבר, הגעתי למסקנה (לא מפתיעה) שישנם 3 גורמים מרכזיים שיקבעו את הסיכוי שלך לעבור את בחינות המועצה בהצלחה.
X = שליטה תיאורטית בחומר
הדבר הכי בסיסי שעושים כשלומדים למבחן זה לדעת את החומר. כמובן שככל שדרגת השליטה בחומר גבוהה יותר הסיכוי לעבור את הבחינה גדל.
אם אתה מכיר את כל החומר בצורה בסיסית ללא הפינות ה-X שלך שווה 0.25
אם בנוסף לרמה הבסיסית אתה מכיר חלק מהפינות, ה-X שלך שווה 0.5
אם אתה שולט בכל הפינות בתקן (או מאוד קרוב לזה) ה-X שלך שווה 0.75
אם אתה מבין את העקרונות מאחורי כל אחת מהפינות ואת השילובים הפוטנציאלים שלהם ה-X שלך שווה 1
Y = היכולת ליישם בפועל את מה שלמדת
אין משמעות לידע תיאורטי אם אין לך את היכולת ליישם אותו. המבחן היחיד לדעת מה יכולת היישום שלך היא לתרגל ולהתמודד עם שאלות. רק ברגע שניסית לפתור שאלה אתה מבין באמת מה אתה מבין ומה אתה לא מבין.
הרבה פעמים יש חוסר התאמה בין רמת הידע לבין הציון הסופי כיוון שסטודנטים לא מצליחים להביא לידי ביטוי את הידע שלהם במבחן. זה נובע בדרך כלל מאי הבנה של משמעות הנתונים בשאלה או מאי הבנת השאלה עצמה.
אם אתה מצליח לפתור תרגילים בסיסיים ללא פינות מיוחדות ה-Y שלך שווה 0.25
אם אתה מצליח להתמודד עם חלק מהפינות ה-Y שלך שווה 0.5
אם אתה מצליח להתמודד עם תרגילים שכוללים את מרבית הפינות המסובכות בתקן ה-Y שלך שווה 0.75
אם אתה מצליח לפתור מעל 95% מכל השאלות נכון ה-Y שלך שווה 1
Z = יכולת התגובה שלך במצבי לחץ
זה הגורם שהכי פחות שמים עליו דגש בלמידה אבל הוא לא פחות חשוב מהאחרים.
גם אם את שולטת בחומר וגם אם אתה פותר תרגילים בקלות יחסית, במבחן שקצוב בזמן עם שאלות ארוכות שלא תמיד מנוסחות באופן ברור או שאלות שמשתמעות ל-2 פנים, גם הסטודנט המצטיין של המחזור יכול ליפול.
סטודנטים שנמצאים במצבי לחץ של מבחן עלולים ״לאבד את זה״ ברגע האמת, לצאת בקלות מריכוז, להפסיד נקודות יקרות בגלל חוסר תשומת לב לנתונים או למה ששאלו, ובאופן כללי לא להביא לידי ביטוי במבחן אפילו אחוז קטן מהידע והיכולת שלהם.
הדרך שלך לדעת איך אתה מתמודד עם מצבי לחץ זה לפתור מבחנים לדוגמה שלא ראית קודם לכן עם מגבלת זמן כמו בבחינה האמיתית, או אפילו טוב יותר - לנתח מבחני אמת שעשית באוניברסיטה ולראות האם הטעויות שלך נובעות מחוסר ידע או יכולת ליישם (״גם אם היה לי עוד 10 שעות תוספת זמן לא הייתי חושב על זה״) או מלחץ (בדרך כלל טעויות של חוסר תשומת לב, נקודות שהלכו לאיבוד כי לא הצלחת להגיע בכלל לשאלה וכן הלאה).
אם רוב הטעויות שלך נובעות מחוסר תשומת לב לפרטים או ממחסור בזמן Z שווה 0.25
אם כמחצית מהטעויות שלך נובעות מחוסרת תשומת לב לפרטים או ממחסור בזמן Z שווה 0.5
אם חלק קטן מהטעויות שלך נובע מחוסר תשומת לב לפרטים ואין לך בדרך כלל בעיית זמנים Z שווה 0.75
אם בכל מבחן אתה מסיים לפני הזמן לענות על כל השאלות, ואין לך טעויות שנובעות מחוסר תשומת לב Z שווה 1 + צור איתי קשר (:
כמובן שיש לחשב את X Y Z לכל בחינה באופן ספציפי, כי לא כולם יודעים פיננסית כמו שהם יודעים ביקורת או מסים, ולא כולם יודעים ליישם בצורה טובה את מה שהם יודעים בכל אחד מהמקצועות, וכמובן שהלחץ בכל אחת מהבחינת משתנה בהתאם לנקודות חוזק וחולשה האישיים של כל אחד מהסטודנטים.
אחרי שחשבת את Y ,X ו-Z שלך באופן הכי כן שאתה יכול, ההסתברות שתעבור את בחינת המועצה הבאה שווה ל- 3 / (X+Y+Z).